Home

  •   
         

  • ANRE a lansat o campanie de informare a populatiei cu privire la schimbarea furnizorului de energie
    2010-04-06
    Campania se va derula în perioada 30 septembrie-30 noiembrie si este finantata de Uniunea Europeana, prin fonduri Phare. "Întregul proiect a costat 400.000 euro", a declarat, marti, purtatorul de cuvânt al ANRE, Viorel Alicus, într-o conferinta de presa. În cadrul campaniei, ANRE va distribui 200.000 de pliante în cinci din cele mai mari orase din tara, respectiv Timisoara, Iasi, Cluj, Brasov si Constanta. Totodata, vor fi organizate conferinte pentru asociatiile de consumatori, si vor fi introduse linii telefonice de informare. "Initial doream sa initiem acest proiect în 2006 sau 2007, dar nu am reusit din cauza procedurilor complicate ale fondurilor Phare", a spus Alicus. Piata de energie a fost liberalizata la 1 iulie 2007, simultan cu alte 13 state europene. "Am solicitat si am început acest proiect în care încercam sa informam conumatorii casnici, pentru ca, desi piata a fost total liberalizata, în mod real deschiderea este de 50%, la fel ca si în alte state europene", a adaugat Alicus. Dupa liberalizarea pietei de energie, orice consumator de electricitate poate sa îsi aleaga, prin negociere, propriul furnizor. Potrivit lui Alicus, unii consumatori casnici au vrut sa schimbe furnizorul, dar impedimentul principal este reprezentat de pretul furnizorilor, care este mai mare decât cel regelementat, stabilit de ANRE. De asemenea, ANRE nu a prevazut un set de documente specifice necesare consumatorilor atunci când vor sa îsi schimbe furnizorul de electricitate, dar Autoritatea intentioneaza sa stabileasca acest lucru. "Avem în pregatire doua documente. (...) Nu aceasta este singura problema. (...) Riscul ar fi ca piata sa se blocheze daca nu demaram acest proiect si consumatorul sa nu beneficieze de avantajele deschiderii pietei", a adaugat Alicus. Potrivit acestuia, unii furnizori s-ar putea sa nu fie interesati decât de un numar mare de consumatori, pentru ca sunt firme orientate spre profit, si atunci nu sunt dispusi sa îsi asume riscul si sa faca oferte catre consumatori. "Unii furnizori nu sunt pregatiti si nu au infrastructura. Este nevoie de cel putin 5.000 de consumatori casnici pentru ca sa devina interesant pentru un furnizor. Furnizorii nu au fost obisnuiti sa lucreze cu multi clienti", a mai spus Alicus. (Carol Dan, carol.dan@mediafax.ro)

    Inapoi la index
    Opcom Anunţuri