25.04.2023
Vă informăm ca au fost actualizate documentele aferente funcționării PC-OTC în conformitate cu prevederile Ordinului ANRE Nr. 12/16.03.2023
15.11.2022
Vă informăm ca începand cu data de 01.12.2022 programul de tranzacționare al PC-OTC va fi modificat
Program de tranzactionare pe PC-OTC
Vă informăm ca începand cu data de 01.12.2022 programul de tranzacționare al PC-OTC va fi modificat după cum urmează:
31.03.2020
Comunicare privind transmiterea de către OPCOM a documentelor referitoare la administrarea Piaţa centralizată cu negociere dublă continuă a contractelor bilaterale de energie electrică (PC-OTC) pe parcursul perioadei de aplicare a măsurilor preventive pentru combaterea infectării cu COVID-19.
Vă informăm că în contextul aplicării măsurilor de limitare a transmiterii COVID-19, OPCOM va implementa începând de astazi, 31.03.2020, măsurile necesare pentru transmiterea prin e-mail a documentelor specifice, fără ca acestea să prezinte semnătura olografă a reprezentanților OPCOM.
În acest sens, precizăm ca pentru Piaţa centralizată cu negociere dublă continuă a contractelor bilaterale de energie electrică, adresa de e-mail de la care se vor transmite de către OPCOM documentele specifice fără semnătură olografă este pcndc@opcom.ro, iar lista datelor de contact pentru PC-OTC este următoarea:
16.03.2020
Situația excepţională privind primirea documentelor referitoare la tranzacţionarea pe PC-OTC în perioada de aplicare a măsurilor preventive pentru combaterea infectării cu COVID-19.
Vă informăm că în contextul aplicării măsurilor de limitare a transmiterii COVID-19, dacă situația creată va impune, OPCOM va implementa măsurile necesare pentru desfășurarea activității de organizare și administrare de la distanță a piețelor centralizate administrate în cadrul OPCOM, context în care comunicările de la participanții la piață / solicitanți se vor realiza prin transmiterea prin e-mail a documentelor specifice, fără ca acestea să prezinte semnătura olografă a reprezentanților acestora.
Ne referim la transmiterea către OPCOM S.A. a documentelor privind tranzacţionarea pe PC-OTC de către participanţii la PC-OTC, respectiv a Documentului ce conţine datele necesare menţinerii legăturii cu administratorii Pieţei centralizate cu negociere dublă continuă a contractelor bilaterale de energie electrică, a listelor de eligibilitate, contractelor EFET, dar fără a se limita la acestea, în contextul în care se va lua decizia de a se lucra de acasă, fără posibilitatea deplasării la birou, urmare aplicării măsurilor preventive pentru combaterea infectării cu COVID-19 și vă comunicăm urmatoarele:
Menţionăm că ulterior perioadei excepţionale de aplicare a măsurilor preventive pentru combaterea infectării cu COVID-19 vom reveni la aplicarea prevederilor Regulamentului privind cadrul organizat de tranzacţionare pe piaţa centralizată cu negociere dublă continuă a contractelor bilaterale de energie electrică ce a fost aprobat prin Ordinul presedintelui ANRE nr. 49/2013, cu modificările şi completările ulterioare, iar documentele primite fară semnătură olografă se vor transmite la OPCOM S.A asumate de către reprezentanții legali ai participanţilor la PC-OTC sau în cazul în care va fi decisă o procedură specifică în acest sens de către ANRE, se va aplica această procedură.
30.01.2018:
Va informam ca au fost actualizate informațiile privind profilul livrărilor produselor tranzacționate pe PC-OTC în conformitate cu prevederile Ordinului ANRE nr.23/23.01.2018 privind modificarea şi completarea Ordinului Președintelui ANRE nr. 49/2013 pentru aprobarea Regulamentului privind cadrul organizat de tranzacţionare pe piața centralizată cu negociere dublă continuă a contractelor bilaterale de energie electrică
26.10.2016:
Vă informăm că începând cu data de 15.11.2016 vor fi contorizate automat abaterile de la prevederile punctului 22 din Anexa 4 a "Procedurii privind înregistrarea participanţilor la pieţele centralizate de energie electrică administrate de OPCOM S.A. avizată prin ordinul ANRE nr.15/13.04.2016” privind netransmiterea propunerilor preţurilor de referinţă pentru fiecare instrument tranzacţionabil.
Pentru informații și clarificări vă stăm la dispoziţie cu următoarele date de contact:
În ziua de 29 aprilie 2016, programul de tranzacţionare va fi 09:00–12:30.
15.10.2015: Va informam ca in Monitorul Oficial al Romaniei, nr. 766 din 14.10.2015, partea I, a fost publicat "Ordinul Presedintelui ANRE nr. 151 din 01.10.2015, privind modificarea Regulamentului privind cadrul organizat de tranzacţionare pe piața centralizată cu negociere dublă continuă a contractelor bilaterale de energie electrică, aprobat prin Ordinul Preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 49/2013”.
Pentru obţinerea dreptului de tranzacţionare listele de eligibilitate trebuie să conţină minim 8 contrapărţi eligibile.
15.05.2014: Vă informăm că începând cu data de 16.05.2014 în mediul de producţie se vor organiza in fiecare zi lucrătoare sesiuni de tranzacţionare. Vor putea introduce oferte și încheia tranzacții participanții la piață care au notificat OPCOM SA asupra relației de eligibilitate cu alți 4 participanți la piață care la rândul lor îndeplinesc condițiile necesare pentru participarea la sesiunile de tranzacționare și încheierea tranzacțiilor cu minim 4 participanți la PC-OTC. Tranzacțiile încheiate vor genera efectele comerciale aferente, conform formularelor de notificare a tranzacțiilor, pentru fiecare produs listat pe PC-OTC pentru care s-a încheiat tranzacție.
Programul sesiunilor de tranzacționare este cel menționat în meniul ”Tranzacţionare-Produse/ Piaţa centralizată cu negociere dublă continuă a contractelor bilaterale de energie electrică/ Modalitatea de tranzacţionare PC-OTC/ Program de tranzacţionare”, respectiv 09:00 – 17:00.
Pentru informații și clarificări vă stăm la dispoziţie cu următoarele date de contact:
17.02.2014: Organizare sesiuni de instruire PC-OTC - Vă informăm că în perioada 25.02 – 26.02.2014, între orele 10:00 – 17:00, OPCOM organizează sesiuni de instruire, cu durata de două ore în cadrul cărora vor fi prezentate mecanismul de piață propus prin documentele elaborate precum și funcționalitățile platformei de tranzacționare. De asemenea vor fi oferite răspunsuri la solicitările de clarificări formulate în cadrul întâlnirii cu privire la documentele privind funcționarea pieței menționate.
Programul sesiunilor de instruire va fi:
• | 25.02.2014: | 10:00-12:00 |
13:00-15:00 | ||
15:00-17:00 | ||
• | 26.02.2014: | 10:00-12:00 |
13:00-15:00 | ||
15:00-17:00 |
Având în vedere cele de mai sus vă rugăm să ne comunicați, în funcție de disponibilitatea reprezentanților dumneavoastră, opțiunile privind participarea a maxim doi reprezentați, precizându-ne ziua în care aceștia pot fi programați și intervalul orar preferat precum numele reprezentanților desemnați și datele de contact (e-mail/telefon) ale acestora în vederea comunicării în mod operativ a confirmărilor privind programarea participării la sesiunea de instruire.
Așteptăm răspunsul dumneavoastră la numărul de fax 021 3071 400 sau 021 3155 059, de preferat până cel mai târziu vineri, 21.02.2014, astfel încât opțiunile primite să fie ordonate și confirmate în timp util pentru asigurarea participării. Răspunsurile primite ulterior acestui termen vor fi procesate în ordinea primirii, sub rezerva reprogramării funcție de capacitatea sălii de instruire.
Pentru clarificări vă stăm la dispoziție la adresa pcndc@opcom.ro sau prin următoarele persoane de contact: