OPCOM: OrganizarePentru îndeplinirea atribuţiilor şi responsabilităţilor sale, OPCOM a adoptat o structura organizatorică flexibilă capabilă să preia sarcinile ce rezulta din prevederile Legii nr.123/2012, a Legii nr. 220/2008 cu modificarile şi completarile ulterioare, a reglementarilor aprobate/avizate de Autoritatea Competentă cu respectarea legislaţiei primare şi secundare în vigoare.
Structura organizatorică în vigoare începâond cu iunie 2024, în conformitate cu aprobarea Consiliului de Administraţie:
Structura realizează separarea principalelor activităţi:
- organizarea și administrarea pieţelor centralizate pentru tranzacționarea angro, pe termen scurt a energiei electrice și realizarea activităților aferente funcției de Operator de Decontare, prin efectuarea operaţiunilor de decontare pentru piețele centralizate pe termen scurt cu asumarea rolului de contraparte pentru aceste piețe, respectiv stabilirea obligaţiilor de plată / drepturilor de încasare pentru Piaţa de Echilibrare şi a dezechilibrelor cantitative şi valorice ale Părţilor Responsabile cu Echilibrarea;
- organizarea și administrarea pietelor centralizate pentru tranzacționarea angro, pe termen mediu și lung a energiei electrice, gazelor naturale și a certificatelor verzi in conformitate cu prevederile in vigoare ale legislației și cadrului de reglementare aplicabile;
- supravegherea funcționării piețelor centralizate administrate in vederea raportarii datelor semnificative, a evaluarii functionalitatii pietei si a identificarii comportamentului inadecvat sau a tentativelor de abuz ale participantilor la piata;
- definirea, planificarea și implementarea programelor de dezvoltare a portofoliului de produse și servicii puse la dispoziția mediului de afaceri în cadrul sectorului energetic;
- administrarea economica si patrimoniala;
- administrarea si dezvoltarea sistemelor informatice si de telecomunicatii;
- dezvoltarea si consolidarea institutionala conform obiectivelor proprii si a strategiei de dezvoltare;
- asigurarea cooperararii si reprezentarii cu profesionalism a societatii si cresterea gradului de satisfactie a clientilor;
- gestionarea, dezvoltarea si perfectionarea continua a resurselor umane.
- aplicarea continua a sistemului de management al calitatii şi al securităţii informaţiei si a controlului managerial
Structura acționariatului OPCOM S.A. |
1) Compania Națională de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica” – SA, în calitate de acționar, reprezentând 97,84% din capitalul social. |
2) Statul Român, în calitate de acționar, reprezentat de Secretariatul General al Guvernului, reprezentând 2,16% din capitalul social. |
Declaraţii ANI